Szelepülék és szívócsatorna tisztítás gyorsan és hatékonyan

A TerraClean innovatív technológiája megoldást nyújt a közvetlen benzinbefecskendezésű motorok közismert problémájára, amit a szívóoldalon keletkező karbon lerakódások okoznak.

Magasabb teljesítmény

A szívócsatorna keresztmetszet visszaállításával javul a gépjármű teljesítménye és az ideiglenesen leálló hengerek hibája megszűnik.
006-speedometer-blue

Élénkebb gázreakció

Az eljárás segít a felgyülemlett karbon lerakódások hatékony eltávolításában, ezáltal hozzájárul, hogy az autó közvetlenebbül reagáljon gázadásra.

009-piston-blue

Egyenletesen járó motor

Javul a szívóoldal levegőáramlása és a tisztítás után alapjáraton, valamint terhelésen is újra kulturáltan és kiegyensúlyozottan jár a motor.

Hibaforrás meghatározása

Mi okozza a KÖZVETLEN BEFECSKENDEZÉSES MOTOROK KOKSZOSODÁSÁT?

A közvetlen befecskendezéses motorok egyre nagyobb számban az ezredforduló után terjedtek el, mert teljesíteni kellett az új környezetvédelmi normákat. A kisebb üzemanyagfogyasztás és az emissziós értékek további csökkentése már nem volt megoldható az addig elterjedt szívócső befecskendezéshez képest. Viszont az új technológia új kihívások elé is állította a mérnököket, amiket a mai napig nem sikerült teljes egészében megoldani.
A külső keverékképzésű motorokhoz képest hátránnyá vált a fokozott kokszosodás. Ennek az oka, hogy a szívószelep működés közben forróbb, mivel azt nem hűti le a befecskendezett üzemanyag. A használat közben forróvá váló szívószelep így potenciális lerakódásoknak van kitéve. A visszavezetett kartergáz lecsapódik, ezáltal egyre több lerakódás kezd felgyülemleni. Egyes motoroknál alkalmaznak kipufogógáz visszavezetést is, ami még tovább súlyosbíthatja a problémát.

Amikor már szakemberhez kell fordulni

A konkrét problémára többféle tünet is mutathat. Általánosan jellemző a rángató, egyenetlen motorüzem. Ez annak tudható be, hogy a szelepekkel egyidőben a szívócsatorna is kokszolódik, így nem a megfelelő irányba fogja terelni a hengerbe fecskendezett üzemanyagot a beáramló levegő. Egy vagy két henger le is állhat, hiszen a vezérlő elektronika egyik feladata, hogy megelőzze a még súlyosabb problémát.
Amennyiben hibakód jelent meg és a motorüzemmel sincs érezhetően minden rendben, haladéktalanul fel kell keresni egy szakszervizt. A teljes diagnosztika alkalmával könnyen kideríthető, hogy az adott hiba milyen összefüggésben lehet a karbon lerakódások mértékével.
Fontos: A motor normál működése közben önmaguktól leváló karbonlerakódás darabok nagymértékben károsíthatják a motor alkatrészeit!

TERRACLEAN
SZELEPÜLÉK TISZTÍTÁS

Megérkezett szervizünkbe is a szeleptisztítás új generációja!

A Dein Autószerviz megoldást kínál a szelepülékek és szívócsatorna hatékony tisztítására. A szabadalmaztatott indukciós berendezéssel garantáltan eltávolítjuk a motort negatívan befolyásoló lerakódásokat.

Miben egyedi a teRraclean eljárás?

  • A tisztítószer speciális üzemanyag
  • Azonnal érezhető eredmények
  • Idő- és költséghatékony megoldás
  • Hibakód mentesség a kezelés végére
  • Különösebb szétszerelés nélküli eljárás

Így működik nálunk
a SZIVÓSOR tisztítás

A TerraClean angliai anyavállalata készített egy videót, amiben bemutatják a szívóoldal tisztítás folyamát. A videóban egy közvetlen befecskendezéses Audi RS4-es személyautón történik a tisztítás.

Az eljárás a következő lépésekből áll:

  • Teljes diagnosztika
  • Szelepülék és szívócsatorna tisztítás
  • Ismételt diagnosztika
  • Tesztvezetés
A TerraClean Túlnyomásos Indukciós Eszközt fel kell tölteni a speciális tisztítófolyadékkal, ami a végbemenő kémiai folyamat hatására különösen hatékonyan távolítja el a karbon lerakódásokat. A lerakódások atomjaikra esnek szét és végül szén-dioxid és vízgőz formájában távoznak a kipufogórendszeren keresztül. Az eljárás javítja a szívóoldal légáramlását és megszűnteti a lerakódások által okozott szűk keresztmetszetből fakadó problémákat.
Közvetlenül a levegő szívónyílás belsejébe kerül rögzítésre a bizonyos S-Tool tartozék. Az indukciós eszközön külső forrásból érkező levegő segítségével túlnyomást kell biztosítani. Amikor a csatkozás megtörtént, beindításra kerül az autó és a motorfordulatot egészen 2500-as fordulatig növeljük. Ekkor nyitható ki az indukciós eszköz szelepe és indulhat el a tisztítási folyamat, ami megközelítőleg 15-20 percet vesz igénybe. A tisztítás végeztével az eszköz eltávolításra kerül.
A TerraClean egyik hazai szakértője mutatja be a szelephát tisztítás folyamatát a TV2 Autószerelők című műsorában. Az autó indításnál produkál hibajelenséget, egyenetlenül jár a motor, ami szelephát problémára enged következtetni.

Foglaljon időpontot
indukciós tisztításra
még ma!

Hozza el autóját központi szervizünkbe, ahol több évtizedes tapasztalattal diagnosztizáljuk a problémát. Szerezzen információt róla személyesen, hogy mit jelentenek a tünetek és tájékozódjon a helyreállítási lehetőségekről.

Meddig reális tiszta szívósorral számolni?

A szeleptisztítás után

Mivel konstrukcióból adódó a probléma, idővel sajnos szinte biztos, hogy visszatér. Külföldi anyavállalatunk tapasztalati alapján nagyjából 50.000 kilométer az a futásteljesítmény, ahol már érdemes számolni jelentős mennyiségű felgyülemlett karbon lerakódással. Sok egyedi tényező befolyásolja, hogy melyik autótípusnál mikor ér olyan szintre, hogy már hibajelenséget eredményez.

A hazai benzinkutakon kapható prémium üzemanyagok hozzájárulnak ahhoz, hogy lassabban érjenek el kritikus szintet a lerakódások. A gondos autótulajdonosoknak viszont azt ajánljuk, hogy az említett intervallumhoz közeledve újra látogassák meg szervizünket, hogy biztosan elkerüljék a kellemetlenséggel járó problémát.

Visszajelzések

Először felvillant egy hibakód a műszerfalon. Azt hittem csak a szenzorral lesz probléma, ezért figyelmen kívül hagytam. Aztán később szerviz módba váltott az autó. Ekkor kerestem fel a TerraClean-t. Azóta is hiba nélkül autózom!
Simon János
Ford Mondeo TDCI
Szerencsére még nem volt akkoriban nagy probléma, annyit éreztem, hogy nem mindig gyorsul úgy az autó, mint előtte. A szerviz, ahová hordom azt javasolta, hogy cseréltessem a DPF szűrőt. Egy ismerősömtől hallottam a TerraClean-ről, akik orvosolták a panaszokat.
Balázs Dávid
Volswagen Passat
Égő hibakód lámpával kerestem fel a szervizt. Nagyon tetszett, ahogy végig elmagyarázták mikor mi történik. A tesztvezetés alatt már érezhető volt, hogy hatásos az eljárás, de a legjobban az tetszett, amikor a hazaúton úgy húzott az autó, mint amikor hozzám került.
Szalai Gergely
Peugeot 407 HDI

TerraClean prémium szervizpont

Dein Autószerviz Vecsés

Cégünk 25 éve foglalkozik autójavítással mint családi vállalkozás. Kezdetektől fogva törekszünk arra, hogy ügyfeleinkkel közvetlen kapcsolatot alakítsunk ki, minőségi, gyors munkáinkkal elnyerjük bizalmukat. Ügyfélbarát politikánk része a szervizelési, garanciális és pénzügyi átláthatóság.

GYAKORI KÉRDÉSEK

Leginkább általános tünet a rángató, egyenetlen motorüzem. Bizonyos esetekben egy vagy két henger teljesen le is állhat, amit hibakódok jeleznek.

Közvetlen befecskendezéses gépjárművekhez került kifejlesztésre a technológia. A bejelentkezés alkalmával nyugodtan érdeklődjön a lehetőségekről és szakemberünk tájékoztatja Önt az autójával kapcsolatos tudnivalókról.

Az indukciós tisztítás ára: 44.990 Ft.

A teljes tisztítási folyamat jellemzően 1 órán belül készen van! Így nem kell napokra szerelőnél hagynia és mellőznie az autóját.

Szervizünk címe: 2200 Vecsés Tass utca 6.

A tisztítás során egy speciálisan erre a célra fejlesztett tisztítófolyadék segítségével kerülnek feloldásra a károsanyag lerakódások, amik a problémát okozzák.

NEM! Közvetlenül a szívócső csatlakozáshoz illesztjük az indukciós eszközt. Így nem szükséges szétszerelni a szívósort, a kémiai folyamat le tud zajlani enélkül is.

Időpontfoglaláshoz kérjük adja meg az elérhetőségeit

Kollégáink minél előbb felveszik önnel a kapcsolatot és tájékoztatják a rendelkezésre álló szabad időpontokról. Ha bármilyen megválaszolandó kérdése merült volna fel a szolgáltatással kapcsolatban, szintén szívesen állunk rendelkezésére.